گرافیک دانلود
مشاهده
گرافیک دانلود
مشاهده

اطـلاعیــه

1. با توجه به اینکه هر کدام از فایل های دانلودی در سایت گرافیک دانلود ، خودشان از تعدادی زیادی طرح و فایل تشکیل شده اند و عکس نشان داده شده در هر صفحه ، فقط بخش کوچکی از آن است و برخی از این عکس ها هم کیفیت مناسبی ندارند ، به منظور مشاهده ی تمامی طرح های موجود در فایل موردنظرتان با کیفیت بالا ، لینک پیش نمایش را مشاهده نمائید (در انتهای صفحه ی هر مطلب ، کنار دانلود)
2. ** برای دانلود هر فایل بهتر است از مرورگر موزیلا فایر فاکس استفاده و یا یکی از نرم افزارهای “مدیریت دانلود” را از اینجا دریافت کنید و از این طریق اقدام به دانلود راحت و سریع تمامی فایل های سایت گرافیک دانلود نمائید .
3. مجموعه ی گرافیک دانلود روزانه بیش از 50 فایل از جدیدترین طرح های منحصربه فرد را در سایت خود به منظور استفاده ی گرافیست های گرامی آپلود می نماید، لذا به منظور دانلود طرح های جدید هر روز به گرافیک دانلود، بزرگترین مرجع فایل گرافیک ایران مراجعه نمائید

۴ مرحله ساخت و استفاده از اینفوگرافیک


(4513 مطلب ارسالی)


اینفوگرافیک اینفوگرافیک بیمه عمر اینفوگرافیک چیست اینفوگرافیک حجاب اینفوگرافیک سبک زندگی اینفوگرافیک سیاسی اینفوگرافیک لایه باز اینفوگرافیک ماه رمضان اینفوگرافیک مذهبی اینفوگرافیک ورزشی

 

یک تصویر ارزش هزار کلمه دارد.

در مقاله قبلی با اینفوگرافیک و تاریخچه آن از باستان تاکنون آشنا شدیم
حال در این مقاله با مراحل تولید اینفوگرافیک زیبا و منحصر به فرد آشنا می شویم :

infographic

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک (Infographic) ، از ترکیب ۲ کلمه اینفو (Information) به معنای اطلاعات و گرافیک (Graphic) است و به تصویری گفته می شود که در آن اطلاعات، آمار و یا هرگونه دانشی به شکل تصویر و با استفاده از نمودارهای گرافیکی، چارت و سایر آیکون ها و تصاویر جذاب ارائه شود و هدف آن ساده سازی فهم اطلاعات پیچیده و یا جذاب نمودن ارائه اطلاعات باشد.

از اینفوگرافیک برای رسیدن به مقاصد ی همچون اطلاع رسانی ، افزایش سرعت انتقال اطلاعات data transfer ، آموزش learning ، قرار دادن حجم وسیعی از اطلاعات در فضایی کم، راهنماهای کاربردی ، نتایج یک تحقیق علمی و یا نظرسنجی ، جلب توجه بینندگان به یک موضوع ، نقشه ها و مسیریابی ، مجتمع نمودن چند نوع اطلاعات در یک تصویر و دهها مورد دیگر به کار می رود.

یکی از قدیمی ترین کاربردهای اینفوگرافی نقشه های ساده است که حتما در همین متروی تهران هم دیده اید. با نگاه به این نقشه می بینید که هر نوع اطلاعات اضافی حذف شده اند، از رنگ ها برای تمایز استفاده شده است و به سادگی می توان از آن استفاده نمود.

اینفوگرافیک سایت گرافیک دانلود

 به عنوان مثال اینفوگرافیک زیر به روند کلمات کلیدی در توییتر و گوگل پلاس در باره مذاکرات هسته ای ژنو اشاره شده است. فرض کنید که قرار بود این اطلاعات در قالب اعداد خشک و متن بیان شوند، آیا در آن صورت می توانستند به اینگونه مخاطب را جذب کنند و با او ارتباط برقرار کنند؟خیر .  در ضمن برای تحلیل آن اعداد، می بایست آنها را به روی نمودار برد. در حالیکه در این تصویر، نمودارها به شکل جذابی گویای نتایج هستند. (جهت دیدن تصویر بزرگ روی آن کلیک کنید )

اینفوگرافیک سایت گرافیک دانلود

 ۴  مرحله ساخت و استفاده از اینفوگرافیک

۴ بخش اصلی استفاده موثر اینفوگرافیک برای موفقیت در استراتژی بازاریابی محتوا :

۱- انتخاب موضوع، ۲- تحقیق و جمع آوری اطلاعات، ۳- تهیه اینفوگرافی و ۴- توزیع آن در کانالهای موثر.  

 

مرحله اول: انتخاب موضوع اینفوگرافیک

مهمترین هدف ایجاد و گسترش اینفوگرافیک، ارائه بهتر محتوا و بالابردن تعداد ترافیک بازدیدکنندگان است.

برای انتخاب موضوع اینفوگرافیکی که با استقبال روبرو شود و برای شما مخاطب جذب کند، می توانید از یکی از ۳ روش زیر برای انتخاب موضوع استفاده کنید:

۱- موضوعی را انتخاب کنید که مردم (یا مخاطبان هدف شما) به آن علاقه مند هستند

یک جلسه طوفان فکری با همکارانتان برگزار کنید. اینفوگرافیک هایی با موضوعات خیلی تخصصی و جزیی شده در مورد یک بعد از یک مساله خاص ، شانس شما را برای ارتباط با مخاطب کاهش می دهند.

۲- یک موضوع پیچیده را به یاری اینفوگرافیک ساده کنید

برای تهیه یک اینفوگرافیک جذاب لازم نیست مطلب خیلی جدیدی را ارایه کنید. از آنجایی که اینفوگرافیک، حجم زیادی از اطلاعات را با تصویر به مخاطب عرضه می کند، می توانید از این خاصیت اینفوگرافیک کمک گرفته و یک مساله پیچیده یا حتی بغرنج را ساده کنید و به گونه ای به مخاطب عرضه کنید که به سادگی آن را درک کند.

۳- از روندهای بازار و جامعه مخاطب خود اینفوگرافیک بسازید

ببینید عموم (یا مخاطبان هدف شما) در مورد چه مطلبی گفتگو دارند. چه پدیده هایی در حال رشد و فراگیر شدن در بازار هدف شماست؟ در مورد آنها تحقیق کنید و اینفوگرافیک بسازید. رسانه های اجتماعی بهترین ابزار برای فهمیدن روندهای بازار هدف شما و استخراج آنهاست.

مرحله دوم: برنامه ریزی و تحقیق

برای تهیه یک اینفوگرافیک با کیفیت، نخست باید اطلاعات مرتبط با موضوع را جمع آوری کنید. می توانید از اطلاعات آماری مرتبط، عکس ها و چارت ها و نمودارهای مختلف استفاده کنید. نکته مهم این است که اگر اطلاعات را از جایی برداشت می کنید، حتما منبع آن را ذکر کنید. بر خلاف آنچه فکر می کنید، ذکر منبع در اطلاعات و محتوای شرکت شما می تواند نشان دهنده موثق و تحقیقی بودن اطلاعات باشد ضمن اینکه امانت داری و صداقت خود را نیز نمایان می کنید.

اینفوگرافیک شما باید حاوی یک پیام باشد، پس آن را دقیق و درست ارائه کنید. بهتر است این پیام در عنوان به گونه ای زیرکانه ارائه شود. حتما از کلمات کلیدی در عنوان اینفوگرافی خود استفاده کنید. اینفوگرافیک شما باید حاوی یک پیام باشد، پس آن را دقیق و درست ارائه کنید. بهتر است این پیام در عنوان به گونه ای زیرکانه ارائه شود. حتما از کلمات کلیدی در عنوان اینفوگرافی خود استفاده کنید.

مرحله سوم: ایجاد اینفوگرافیک

برای ایجاد اینفوگرافیک می توانید آن را به یک گرافیست برون سپاری کنید یا خودتان آن را طراحی کنید. برای طراحی می توانید از نرم افزارهای Adobe elements, Gimp استفاده نمایید. همچنین میتوانید از برخی وبسایتها در زمینه ساخت و تولید اینفوگرافیک بهره ببرید.

مرحله چهارم: اینفوگرافیک خود را پخش کنید

برای توزیع و رساندن محتوای اینفوگرافیک خود به مخاطب، بهتر است ابتدا آن روی وبلاگ خود بگذارید، سپس آن روی رسانه های اجتماعی پست کنید. با این روش ترافیک را به سایت خود می برید. همچنین می توانید از روی آن یک ویدیو تهیه کنید و روی سایتهای به اشتراک گذاری ویدیو ارسال کنید. یکی از بهترین رسانه های اجتماعی نوین برای قرار دادن اینفوگرافی تان، سایت «پینترست» (Pinterest) است. جالب است که بدانید، پینترست در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳، بیشترین رشد را در میان رسانه های اجتماعی داشته و اکثر کسب و کارها از آن برای جذب مخاطب توسط اینفوگرافی هایشان استفاده کرده اند

یکی از بهترین راه های استفاده از اینفوگرافیک ها برای برندسازی و روابط عمومی شما، ارسال آن برای رسانه هاست. خبرنگاران و رسانه ها از اینفوگرافیک های با کیفیت استقبال می کنند و معمولا آن را با امضای خود شما در پایین تصویر منتشر می کنند.یکی از بهترین راه های استفاده از اینفوگرافیک ها برای برندسازی و روابط عمومی شما، ارسال آن برای رسانه هاست. خبرنگاران و رسانه ها از اینفوگرافیک های با کیفیت استقبال می کنند و معمولا آن را با امضای خود شما در پایین تصویر منتشر می کنند. به این ترتیب توانسته اید برای خود «رسانه اکتسابی» یا Earned Media به دست آورید و نام خود را در برابر مخاطبان آن رسانه قرار دهید.

می توانید به طور اختصاصی اینفوگرافیک تولیدی تان را برای یک رسانه یا خبرنگار خاص بفرستید تا محتوای شما ارزش ویژه تری برای آن رسانه داشته باشد. یا اینکه می توانید آن را از طریق سیستم توزیع محتوای «اخبار رسمی»، برای بازه وسیعی از رسانه ها و خبرنگاران منتخبتان ارسال کنید. با این کار به همه آنها اجازه می دهید که از تصویر شما در رسانه آنها استفاده شود و در عین حال، امضای خود را در پشت مطلب ارسالی تان دارید («اخبار رسمی» شما را رسما به عنوان منتشر و توزیع کننده این مطلب معرفی می کند). به علاوه با این کار اطلاعات تماس و پروفایل کامل شرکتتان را هم برای رسانه ها ارسال کرده اید تا در صورت نیاز با شما برای اطلاعات بیشتر (مصاحبه، گزارش و شاید سفارش تولید مطالب بیشتر) تماس بگیرند و در نتیجه می تواند باعث تقویت روابط عمومی و ارتباط شما با رسانه ها (Media Relations) شود.

ShortLink:   http://graphicdownload.ir/?p=89